Elektrotehniķim Mariusam patīk braukt ar kvadricikliem

30. marts 2023

Šomēnes mēs intervējām Mariusu, kurš strādā par elektrotehniķi SOL Lietuvā. SOL viņš strādā jau gadu.

Tehniķis Marius Viļņas ofisā

Kā jums patīk strādāt par tehniķi SOL?

“Esmu priecīgs apgalvot, ka mums ir laba komanda. Darbs ir vairāk individuāls, bet vajag arī labu komandu, jo liela daļa lietu tiek risinātas kopīgi. Ja esmu simtprocentīgi pārliecināts, kā novērst problēmu, varu pieņemt lēmumu pats. Ja uzdevums ir sarežģītāks, es parasti konsultējos ar vismaz diviem kolēģiem.“

Kas tehniķa amatā ir visgrūtākais?

“Ja nevar noteikt problēmu, to nav iespējams novērst. Dažreiz ir nepieciešams ilgāks laiks, lai atrastu problēmas cēloni. Darbs ir grūts, kamēr nenosaka problēmu.

Viss mani interesējošais ir saistīts viens ar otru – elektrība, ventilācija, kondicionēšana utt. Nevar būt tikai šaura izpratne par elektrību un vadiem, mums ir nepieciešama plašāka pieeja instalācijām. Pat ja ar to tieši nestrādā, jāzina, ar ko ir darīšana.”

Vai papildus tehniskajam darbam ir jāsadarbojas arī ar klientiem?

“Ir daudz komunikācijas ar cilvēkiem. Tas nav viegli, jo tu dodies uz objektu, atslēdz paneli un strādā. Ir jāstrādā arī ar cilvēkiem. Intensīvi darba brīži rodas, kad, veicot sarežģītus uzdevumus, kolēģi vai klienti intensīvi zvana. Bet darbs ir tāds, ka nevar distancēties no cilvēkiem, un tas man patīk.”

Kā jūs atpūšaties no darba? Vai jums ir vaļasprieki?

“Ja neskaitām to, kas ir saistīts ar elektrību, tad tie ir kvadricikli. Par kvadricikliem es interesējos jau 5 gadus. Ir konkrēti speciāli ceļi un teritorijas, pa kuriem var braukt. Diezgan daudz ceļu ir ierobežota pieeja huligānisku izdarību un ļaunprātīgu braucēju dēļ. Braucējam ir svarīgi izturēties atbildīgi pret apkārtni un dabu. Es parasti dodos braukt viens vai ar ģimenes locekļiem. Ja vēlos mierīgu braucienu, ņemu līdzi meitu vai sievu. Ja esmu noskaņots kam ekstrēmākam, dodos viens. Drošības apsvērumu dēļ mana ģimene ne pārāk atbalsta šo vaļasprieku. Man patīk arī kāpt pa kalniem un dubļu grēdām.”

No kurienes nāk aizraušanās ar kvadricikliem?

“No intereses par motocikliem. Kad liku kopā savu pirmo motociklu, es nezināju pilnīgi neko. Toreiz nebija nekādu shēmu, nebija video materiālu, kur varētu atrast palīdzību, ne tā kā tas ir tagad. Gāja diezgan grūti. Pirmais motocikls nebija diez ko veiksmīgs, bet otrais jau sanāca labāks. Galu galā es joprojām jutu, ka vairāk sliecos uz četrriteņu transportlīdzekļu pusi, nevis motociklu. Tomēr pavisam no tiem neatteicos. Man garāžā aizvien vēl daži stāv, taču diemžēl nedomāju, ka ar tiem var pabraukt.”

Visbeidzot, atgriezīsimies pie inženierijas tēmas. Jūsuprāt, cik strauji mainās pasaule, pateicoties inženierijai?

“No vienkārša slēdža viss kļūst attālināti vadāms un pieejams jebkurā vietā pasaulē. Kopumā viss tiek modernizēts. Arvien populārākas kļūst viedās mājas, kurās visas sistēmas var kontrolēt tiešsaistē. Mani interesē arī mākslīgā intelekta joma, kas var kontrolēt šīs sistēmas, tāpēc es ar nepacietību gaidu jebkurus jaunumus šajā jomā.”