SOL un Lindström – kopīgas vērtības rada veiksmīgu partnerību

02. oktobris 2023

Vai zinājāt, ka SOL ar Lindström saista kopīga vēsture? Kad uzņēmums Lindström uzsāka savu darbību Somijā 1848. gadā, tā ietvēra arī šodienas SOL darbības jomu. Taču 1922. gadā Lindström nopirkušā jaunā īpašnieka pēctecis vēlējās veikt patstāvīgu uzņēmējdarbību, un ieguva uzņēmuma uzkopšanas pakalpojumu un atkritumu apstrādes daļu. Šis bizness 1992. gadā uzsāka savu darbību Somijā kā uzņēmums SOL. Līdz ar to šodienas SOL un Lindström ir cēlušies no vienas ģimenes un uzņēmuma.

Kopts paklājs samazina nepieciešamību pēc uzkopšanas pakalpojuma

Lindström paklājs SOL biroja uzņemšanas zonā

Līdz astoņiem metriem paklāja pirms ieejas ievērojami samazina netīrumus ēkā, kas gan pakalpojuma sniedzējam, gan klientam nozīmē ietaupītu darbalaiku un tīrākas virsmas. Tādēļ kārtīgs un pastāvīgi kopts paklājs ir viena no pirmajām lietām, ko iesakām klientam. SOL pārdošanas un mārketinga vadītāja Mergita Inno [Mergit Inno] stāsta, ka bieži pietiek ar vienu zvanu Lindström galvenajai kontaktpersonai, lai SOL klientam uzticams paklāja pakalpojums būtu pieejams visās Baltijas valstīs.

“Mums ir svarīgi, ka Lindström spēj SOL klientiem pakalpojumu piedāvāt visā Baltijā. Varam būt pārliecināti par identisku pakalpojuma kvalitāti, un varam visu nepieciešamo, varētu teikt, iedarbināt vienā vietā, ekonomējot laiku,” turpina SOL pārstāve. “Lindström ir paklāju eksperts, kas klientam palīdz veikt gudras izvēles – piemēram, svarīgs ir īstais paklāju daudzums un kopšanas biežums, lai klienta izdevumi būtu optimāli.”

SOL pārdošanas un mārketinga vadītāja apgalvo, ka viņa savus klientus pie Lindström var sūtīt ar mierīgu sirdi. “Varu būt par 99,99 % droša, ka darbs tiks paveikts uzticami, un klientam būs nodrošināts ar SOL norunātais kvalitātes līmenis. Zinu, ka klientam tiek radīta vērtība atbilstoši mūsu gaidām un būs arī elastīga pieeja izmaiņām. Tāpat kā mēs, arī Lindström domā kopā ar klientu – ja nevar, tad – tomēr kādā veidā var,” viņa novērtē uzņēmumu kopīgo domāšanas veidu, kas ir pierādījies jau astoņu sadarbības gadu laikā.

Sadarbības partnera izvēlē noteicošais bija kopīgas vērtības

Sadarbībā ietilpst arī savstarpēji apmeklējumi. Attēlā: SOL komanda apmeklē Lindström rūpnīcu, 2022

Mergita Inno 2015. gadā meklēja SOL pakalpojumu partneri, kas atbilstu uzņēmuma vērtību kritērijiem. “Ir labi katru dienu sajust, ka mums ar Lindström ir līdzīgas vērtības. Uz cilvēku vērsts domāšanas veids un attieksme, uzticamība, orientēšanās uz risinājumiem – mūsu kultūra ir līdzīga. Es ticu, ka kopīgas vērtības arī ir labas sadarbības pamats,” komentē SOL pārdošanas un mārketinga vadītāja. Meklējot piemērus, viņa sāk ar darbiniekiem un vadītāja kultūru: “Ir svarīgi maksāt darbiniekiem taisnīgu atalgojumu, labi izturēties, cilvēciski vadīt, iesaistīt.”

Mergita Inno izceļ, ka gan Lindström, gan SOL ir pievērsuši ļoti lielu uzmanību vadības kvalitātei – sākot ar rūpīgu atlasi, mentoriem un koučiem, un nobeidzot, piemēram, ar vadības attīstības programmām. “Ja tev nav darbinieku, kuri jūtas labi un ir iesaistīti, tu nevari piedāvāt labu pakalpojumu,” viņa paskaidro.

Attēlā: Lindström komanda SOL birojā kopējā attīstības dienā, 2022

Abiem uzņēmumiem nozīmīga ir arī vides saudzēšana un ekonomiska resursu izmantošana. “Lindström ir aktīvs ilgtspējības jomā, tādi esam arī mēs SOL. Vēlamies arī klientu skatu padarīt ilgtspējīgāku, lai nebūtu pārmērīga patēriņa – kā uzņēmumi mēs abi apzināti speram soļus šajā virzienā. Gan Lindström, gan SOL meklējam inovatīvus risinājumus, kas ļautu mazāk šķērdēt līdzekļus,” viņa piebilst.

Mergita Inno stāsta, ka, izvēloties partnerus, SOL ir ļoti nozīmīga ilgtermiņa vīzija. “Partneris veic investīcijas mūsu labā – un mēs protam to novērtēt un neskraidām apkārt, bieži mainot partnerus. Mēs nepērkam pakalpojumu, bet darām vienu lietu, radām kopā,” viņa stāsta un piebilst, ka pakalpojuma iegāde no citas vietas notiek vien tad, ja gala klients vēlas kaut ko pilnīgi citu.

“Ilgtermiņa vīzija mums patīk arī Lindström gadījumā – tas nav ātrs bizness, bet uzņēmums, kas ir radīts uz ilgu laiku. Ar vienādām vērtībām un ilgtermiņa sadarbībā rodas patīkama simbioze. Tad arī klients ir apmierināts un viss notiek,” SOL pārstāve rezumē savu sadarbības pieredzi.

Sākotnēji kopīgais SOL un Lindström sadarbības stāsts tika publicēts Lindström Igaunijas mājaslapā.